Учебно-методическое объединение учителей
белорусского языка и литературы
Андреева Елена Михайловна – учитель белорусского языка и литературы
Крисенкова Наталья Леонидовна – учитель белорусского языка и литературы
Шпартова Татьяна Николаевна – учитель белорусского языка и литературы
План работы вучэбна-метадычнага аб’яднання
настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры
на 2025/2026 навучальны год
Пасяджэнне №1
Тэма: “Тэкстрацэнтрычны падыход на ўроках беларускай мовы як умова фарміравання ў вучняў грамадзянкасці, патрыятызму, павагі да гісторыі роднага краю, яго культуры, традыцый; фарміраванне ў вучняў сістэмы маральных каштоўнасцей, сацыяльна адобраных паводзін, спосабаў прадуктыўнай камунікацыі праз змест вучэбнага матэрыялу па беларускай літаратуры”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Формы,метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці навучэнцаў;
2. Развіццё навыкаў аналітычнай працы з тэкстам для фарміравання эмацыйнага і сацыяльнага інтэлекту як кампанентаў функцыянальнай адукаванасцівучняў;
3. Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці навучальных дапаможнікаў па беларускай мова і літаратуры як сродак развіцця чытацкай адукаванаці;
4. Тэксты новай прыроды (інтэрнэт-публікацыі,мультымедыйныя прэзентацыі,інтэрактыўная інфаграфіка) як рэсурс фарміравання;
5. Вынікі работы за I чвэрць(арганізацыя кантролю ведаў вучняў,рэалізацыя адукацыйных праграм,работа з вучнямі,якія маюць высокую мытывацыю да навучання, а таксама з нізкім узроўнем паспяховасці.
Пасяджэнне №2
Тэма: “Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па пытаннях выхання і развіцця асобы вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функкцыянальнай адукаванасці вучняў;
2. Вынікі работы за II чвэрць(арганізацыя кантолю ведаў вучняў,рэалізацыя адукацыйных праграм,работа з вучнямі,якія маюць высокую матывацыю да навучання,а таксама з нізкім узроўнем паспяховасці;
3. Адаптацыя вучняў 5 класаў,пераемнасць у захаванні форм,метадаў,прыёмаў работы на ўроках беларускай мовы і літаратуры,факультатыўных зняткаў.
Пасяджэнне №3
Тэма: “Выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і элементаў сучасных адукацыйных тэхналогій на ўроках беларускай мовы і літаратуры”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Інфарматыўна-камунікатыўныя тэхналогіі на ўрокахбеларускай мовы і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;
2. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры з дапомогай сучасных,у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення,праблемнае навучанне,адкрытая прастора і інш.).
Пасяджэнне №4
Тэма: “Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбных “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” на 2026/2027 навучальны год”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Аналіз работы ВМА за 2025-2026 навучальны год:
-аналіз алімпіяднага руху: праблемы, перспектывы;
-якасць і выкананне навучальных праграм у 2025-2026 навучальным годзе;
-аб якасці падрыхтоўкі вучняў 9, 11 класаў да выніковай атэстацыі і выпускных экзаменаў;
2. Справаздача настаўнікаў аб выніках рабогы над метадычнымі тэмамі самаадукацыі;
3. Абмеркаванне папярэдняга плана работы ВМА на 2026/2027 навучальны год (прапановы, рэкамендацыі, асноўныя напрамкі дзейнасці); анкетаванне, дыягностыка прафесійных цяжкасцей настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры.


