Структура методической сети

Учебно-методическое объединение учителей

белорусского языка и литературы

 

Андреева Елена Михайловна – учитель белорусского языка и литературы

Крисенкова Наталья Леонидовна – учитель белорусского языка и литературы

Шпартова Татьяна Николаевна – учитель белорусского языка и литературы

 

 

План работы вучэбна-метадычнага аб’яднання

настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

на 2025/2026 навучальны год

 

Пасяджэнне №1

Тэма: “Тэкстрацэнтрычны падыход на ўроках беларускай мовы як умова фарміравання ў вучняў грамадзянкасці, патрыятызму, павагі да гісторыі роднага краю, яго культуры, традыцый; фарміраванне ў вучняў сістэмы маральных каштоўнасцей, сацыяльна адобраных паводзін, спосабаў прадуктыўнай камунікацыі праз змест вучэбнага матэрыялу па беларускай літаратуры”.

Пытанні для абмеркавання:

1. Формы,метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці навучэнцаў;

2. Развіццё навыкаў аналітычнай працы з тэкстам для фарміравання эмацыйнага і сацыяльнага інтэлекту як кампанентаў функцыянальнай адукаванасцівучняў;

3. Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці навучальных дапаможнікаў па беларускай мова і літаратуры як  сродак развіцця чытацкай адукаванаці;

4. Тэксты новай прыроды (інтэрнэт-публікацыі,мультымедыйныя прэзентацыі,інтэрактыўная інфаграфіка) як рэсурс фарміравання;

5. Вынікі работы за I чвэрць(арганізацыя кантролю ведаў вучняў,рэалізацыя адукацыйных праграм,работа з вучнямі,якія маюць высокую мытывацыю да навучання, а таксама з нізкім узроўнем паспяховасці.

 

Пасяджэнне №2

Тэма: “Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па пытаннях выхання і развіцця асобы вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”.

Пытанні для абмеркавання:

1. Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функкцыянальнай адукаванасці вучняў;

2. Вынікі работы за II чвэрць(арганізацыя кантолю ведаў вучняў,рэалізацыя адукацыйных праграм,работа з вучнямі,якія маюць высокую матывацыю да навучання,а таксама з нізкім узроўнем паспяховасці;

3. Адаптацыя вучняў 5 класаў,пераемнасць у захаванні форм,метадаў,прыёмаў работы на ўроках беларускай мовы і літаратуры,факультатыўных зняткаў.

 

Пасяджэнне №3

Тэма: “Выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і элементаў сучасных адукацыйных тэхналогій на ўроках беларускай мовы і літаратуры”.

Пытанні для абмеркавання:

1. Інфарматыўна-камунікатыўныя тэхналогіі на ўрокахбеларускай мовы і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;

2. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры з дапомогай сучасных,у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення,праблемнае навучанне,адкрытая прастора і інш.).

 

Пасяджэнне №4

Тэма: “Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбных “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” на 2026/2027 навучальны год”.

Пытанні для абмеркавання:

1. Аналіз работы ВМА за 2025-2026 навучальны год:

-аналіз алімпіяднага руху: праблемы, перспектывы;

-якасць і выкананне навучальных праграм у 2025-2026 навучальным годзе;

-аб якасці падрыхтоўкі вучняў 9, 11 класаў да выніковай атэстацыі і выпускных экзаменаў;

2. Справаздача настаўнікаў аб выніках рабогы над метадычнымі тэмамі самаадукацыі;

3. Абмеркаванне папярэдняга плана работы ВМА на 2026/2027 навучальны год (прапановы, рэкамендацыі, асноўныя напрамкі дзейнасці); анкетаванне, дыягностыка прафесійных цяжкасцей настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры.

Имя *
Эл. почта *
Сообщение *